“School als tweede huis”

Sorry, your browser does not support inline SVG.

Djordjhy Alfaisi, pedagogisch conciërge

“Eigenlijk zijn de leerlingen, docenten en begeleiding één grote familie van elkaar. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en is nieuwsgierig naar de ander. Er wordt veel met elkaar gepraat. Dat geldt ook voor ons. Mijn collega’s en ik weten wat er leeft onder de leerlingen. Dat is positief. Als iemand niet zo lekker in zijn vel steekt, seinen we een docent of begeleider in en probeert die met de leerling zijn gevoelens of probleem te bespreken. Dat draagt bij aan een veilige en positieve sfeer.

 

“We werken hier allemaal samen, op dezelfde manier”

 

Weten wat nodig is
We werken hier allemaal samen, op dezelfde manier. We weten van elkaar wat we doen en wat er nodig is. Die transparante aanpak werkt heel goed. En het feit dat we de tijd nemen voor leerlingen, maakt dat ze ons vertrouwen. Soms komen er ook ouders mee. Dan leiden de leerlingen hen rond. Dat vind ik helemaal geweldig. En soms spring je bij als er een leerling op school ziek wordt. Ook dan moet je er zijn.

Positief aanspreken
Ik vind het als conciërge belangrijk dat ik leerlingen op een goede en positieve manier aanspreek als dat nodig is. Dan luisteren ze altijd. Zo draag ik ook bij aan de fijne sfeer hier op school. En dat werkt lang door. Er komen regelmatig oud-leerlingen nog eens terug. Bijvoorbeeld als ze een diploma van een vervolgopleiding hebben gehaald of willen vertellen hoe het met hen gaat. Daar geniet ik van.”

Lees ook het verhaal van

“School als tweede huis”
Djordjhy Alfaisi, pedagogisch conciërge
“Voelen dat ze welkom zijn”
Manouk Beerens, coördinator intake en mentor
“Geduld hebben, luisteren en doorvragen”
Charlotte Rietveld, docent, mentor en intern begeleider
Sorry, your browser does not support inline SVG.