“Consequente en heldere aanpak”

Sorry, your browser does not support inline SVG.

Rosemarie Smeets, teamleider

“Op het Schakelcollege kent iedereen elkaar. Elke ochtend heet ik alle leerlingen welkom. We hebben oog voor leerlingen en docenten en zij voor elkaar. Bovendien hebben we een consequente en heldere aanpak. Dat maakt dat iedereen weet waar hij aan toe is en wat er van hem of haar wordt verwacht. Als er iets is, spreken we leerlingen aan en lossen zaken meteen op. De lijntjes zijn kort. Dit draagt bij aan de veilige en positieve sfeer op onze school en zo ontstaat er ruimte om te leren.

“Persoonlijke aandacht en maatwerk voor elke leerling”

Gemotiveerde leerlingen
Het team heeft veel ervaring en is gewend maatwerk te leveren.
Na een zorgvuldige intake gaan zij aan de slag in een verlengde intakegroep.
Binnen een paar weken leren zij de nieuwe leerlingen echt goed kennen. Ze stellen in samenspraak voor iedere leerling een persoonlijke leerweg samen. Door regelmatig te toetsen en met elkaar in gesprek te gaan worden de leerlingen nauwgezet gevolgd. Uiteraard dagen we de leerlingen flink uit én zijn de meesten erg gemotiveerd. Zo werkt elke leerling op zijn eigen niveau en tempo aan zijn eigen toekomst.

Extra hulp bieden
Natuurlijk kost het bieden van maatwerk extra tijd en aandacht. Daarom zijn we blij dat stagiaires van diverse hbo- en mbo-opleidingen als onderwijsassistenten extra ondersteuning bieden in de lessen. Ook is er een aantal vrijwilligers actief als remedial teacher. Ik probeer als teamleider iedereen in zijn kracht te zetten. Zo kunnen onze leerlingen zich ontwikkelen tot wereldburgers die een positieve bijdrage leveren aan onze samenleving. Daar zijn we trots op!”

Lees ook het verhaal van

“Geduld hebben, luisteren en doorvragen”
Charlotte Rietveld, docent, mentor en intern begeleider
“Een school met bijzondere leerlingen”
Cristel van der Wolf, schooldirecteur
“Voelen dat ze welkom zijn”
Manouk Beerens, coördinator intake en mentor
Sorry, your browser does not support inline SVG.